Představení autobusu ISUZU CITIBUS v České Republice

Isuzu začalo vyrábět první minibusy v roce 1987 a o dva roky později i městské autobusy.
V roce 2003 byl dovezen první autobus ISUZU do země Evropské unie. Roku 2007 byl představen vůz Isuzu CitiMark, který byl testován dopravci i v České Republice. Z tohoto typu vychází námi představovaný Citibus.

Isuzu Citibus pochází z konstruktérské dílny ISUZU v Anadolu a byl poprvé představen na veletrhu užitkových vozidel COMVEX 2011. Po představení byla vyrobena první série vozidel pro tuzemské dopravce. Do teď bylo vyrobeno 80 vozů.


Nástup do autobusu je možný třemi dveřmi - střední jsou dvoukřídlé a s mechanickou plošinou pro nástup invalidního vozíku, nebo kočárku. Isuzu použilo konstrukční řešení „Low Entry“, neboli nízký nástup, a tak jsou 2/3 vozu nízkopodlažní.
Informační panel je umístěn v čele vozu, odkud pokračuje až do pravého boku. Toto řešení je patentované, ale do našich podmínek se pravděpodobně vůbec nehodí.
Zajímavé je umístění zpětných zrcátek na držácích, které vycházejí ze střešní konstrukce. Vůz, díky nejrůznějším technologiím, nabývá moderního a odlehčeného vzhledu.


Pracoviště řidiče je propracované - veškeré ovládání je umístěno před řidičem a na jeho dosah.
Velká pozornost při konstrukci vozu byla věnována interiéru. Široké a prostorné uličky s plynulými přechody úrovní podlah zajišťují bezpečný a plynulý pohyb cestujících. Výrobce nabízí čtyři verze uspořádání interiéru, při kterých je maximální počet přepravených cestujících 74. Sedadla jsou v zajímavém a moderním zeleném designu. U nás nezvyklá, je klimatizace celého vozu.

Autobusy jsou vybaveny automatickou šestistupňovou převodovkou Allison 2100. Jedná se o první použití převodovky od jiné firmy. Novinkou je, že u autobusů ISUZU, alespoň distribuovaných do Evropy, nebyly nikdy předtím montovány automatické převodovky. Pokud by dopravce nechtěl automatickou, je možné vůz dodat s manuální šestistupňovou ISUZU MZW.


Motor ISUZU 4HK1ES5S, umístěn v zadní části vozu, splňuje emisní limity EURO 5 EEV a má výkon 204 koní. Bezpečnost jízdy zvyšují kotoučové brzdy na obou nápravách a retardér VOITH. Vůz disponuje perfektními jízdními vlastnostmi. Souhra motoru ISUZU a převodovky Allison zajišťuje svižnou a pružnou jízdu.

Vůz je vhodný pro městský, případně příměstský provoz, kde není velká přepravní poptávka. Jeho výhody jsou ve snadné ovladatelnosti i při manévrování v hustém, městském provozu. Autobusy značky ISUZU jsou spolehlivé a s nízkou spotřebou nafty.


Technické údaje o vozidle

Délka: 9 515 mm
Šířka: 2 409 mm
Výška: 3 117 mm
Rozvor: 4 435 mm
Přední převis: 2 135 mm
Zadní převis: 2 945 mm
Pohotovostní hmotnost: 7 800 - 8 200 kg
Celková hmotnost: 14 000 kg
Nosnost přední nápravy: 5 000 kg
Nosnost zadní nápravy: 9 440 kg
Motor: ISUZU 4HK1E5S; EURO 5 EEV; Commonrail Turbo diesel s intercoolerem; čtyřválcový s objemem 5 193 cm3; 204kW
Spojka: hydraulicky ovládaná
Převodovka: Allison 2100; 6+1; plně automatická
MZW 6F; 6+1; manuální
Brzdy: Kotoučové
Zavazadlový prostor: 0,15 m3
Palivová nádrž: 215 litrů
Obsaditelnost: Do 74 cestujících

Autor: Jiří Vařečka | Přidáno: 16.5.2012
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013